حیوانات موذی دومین ابر چالش کلانشهر تهران/بروز آسیب‌های زیست محیطی با نابودی موش‌های پایتخت از طریق
نوشته شده توسط : ادمین

حیوانات موذی دومین ابر چالش کلانشهر تهران/بروز آسیب‌های زیست محیطی با نابودی موش‌های پایتخت از طریق سمپاشی

سمپاشی موش

 

قالیشویی شمال تهران

نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه از بین بردن موش‌ها با سمپاش اثرات زیست محیطی به همراه دارد، گفت: نبود مدیریت یکپارچه مانع ساماندهی آلودگی هوا در پایتخت تلقی می‌شود.

 

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت آلودگی زیست محیطی موشها در کلان شهر تهران،گفت: تهران به عنوان یک کلانشهر با چالش های متعددی درگیر است از جمله مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا، که در نبود مدیریت یکپارچه شهری این معضلات روز به روز عمیق تر و فجیع تر می‌کند بنابراین حضور موش‌ها نیز بر این آلودگی در پایتخت می‌افزاید.

 

دومین ابر چالش کلان شهر تهران حیوانات موذی نظیر موش‌ها هستند

 

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دومین ابرچالش برای کلان شهر تهران حیوانات موذی نظیر موش‌ها هستند تصریح کرد: براساس قوانین موجود، متولی ساماندهی معضل حیوانات موذی همانند موش و گربه در سطح شهرها، شهرداری‌ها بوده و این درحالی است که در برهه‌ای از زمان با استفاده از سمپاشی اقداماتی برای از بین بردن موش ها در پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

 

ذوالقدر افزود: استفاده سمپاش برای از بین بردن موش‌ها نه تنها اثرات محیط زیستی برای ما در بردارد بلکه استمرار در استفاده از این سموم به گفته مسئولین ذی‌ربط سبب مقاوم سازی این گونه‌های موذی دربرابر سموم شده است اما نباید با رسیدن به یک بن بست معضل حضور موشها رها شود و راهکارهای جایگزین و چندجانبه باید مورد اقدام قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: تدوین ساز و کارهای اجرایی و لحاظ یک ضرب العجل در رسیدگی و ساماندهی امور از جمله مدیریت پسماند، فاضلاب شهری، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، تأمین تأسیسات زیرساختی شهری و ارتقاء فرهنگ شهروندی برای زندگی در کلان شهر تهران ابزارهای است که در کاهش معضل حیوانات موذی می‌تواند کمک حالی برای شهر باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: تحقق این امور نیز وابسته به تخصیص اعتبارات مالی و همچنین انجام آموزش های همگانی برای شهروندان است که به میزان قابل توجهی می‌تواند آسیب‌های زیست محیطی را کنترل و کاهش دهد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه متولی ساماندهی معضل حیوانات موذی همانند موش و گربه در سطح شهرها، شهرداری‌ها است افزود: استفاده از سمپاش برای از بین بردن موش‌ها در پایتخت آثار زیست محیطی به همراه دارد.

 

مدیریت یکپارچه مانع ساماندهی آلودگی هوا در پایتخت

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از بین بردن موش‌ها با سمپاش اثرات زیست محیطی به همراه دارد یادآور شد: مدیریت یکپارچه مانع ساماندهی آلودگی هوا در پایتخت تلقی می‌شود./

 





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: